101012

Nu är vi på gång igen! Projekt dusch som påbörjades tidigare i sommar ska äntligen slutföras. Äntligen. I fyra månader har vi tvagat oss i en duschkabin i garderobsstorlek. I tvättstugan. Suck. I-landsproblem. Golvet är flytspacklat av händige Linus och för några timmar sedan gick jag lös med sprayfärg på element och rör. Första varvet. Glömde i min iver att vädra så vår boning har förpestats med vad som känns kan förstöra både hjärnceller, kromosomantal och nervbanor. Men vitt blir det. I övrigt blir duschen en retroinspirerad budgethistoria. Vitt blankt kakel och svart matt klinker ligger i sina kartonger och väntar på att få ingå äkteskap med mörkgrå fog. Kvadratiskt. Symmetriskt. Eftersom enbart duschhörnan ska kaklas, kommer resterande väggar målas vita. Det påbörjas imorgon när svärmor kommer hit och passar vår snoriga guldklimp. Slutligen måste jag hitta en bra hurts för förvaring av lödderprodukter och ett snyggt duschdrapperi. Tips?


Kommentarer
Postat av: Farmor

Det blir fint det där och härligt när det är klart. Du skriver tips...Jag tänkte på en skåp för badlakan vore väl också bra om ni inte redan har det.

2010-10-12 @ 21:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0