100609

Nu är större delen av vår källare tom. Empty room. Anledningen stavas läcka i avloppsrör. Bäver. Försäkringsbolag, fackmän och kunniga har varit här och bedömt. Det innebär att golvet ska bilas upp, från dusch till så långt det behövs. Kan alltså bli en rätt bra bit. Sammanfattning. Damm, damm, damm. Och en ny dusch. Så jag kan tänka mig att leva i smuts den tid det tar för att fixa det hela. Att säga farväl till vårt duschutrymme med beigerosa kakelplattor och klinker som inte har symetriska fogar ska bli mig ett sant nöje. Ett extra adjö ska jag ge till den blommiga bården i samma nyans. Efter det välkomnar jag det vita. Det tidlösa. My love. Men först. Damm. Damn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0