130914

Idag är det säsongspremiär för både SHL och Levis skridskoåkning. Ser fram emot Levis Kan du läjpa mäj me läjmen?, glittrande ögon och något stela kroppsspråk innan han känner sig trygg på skenorna. Den framtida inkomstkällan ska säkras. Så länge han tycker det är roligt. Här om veckan ville han ha en häst som Yakari som skulle heta Åskan och snabb som vinden. Jag försökte förklara att det är rätt kostsamt i både tid och pengar och då drämde han till med Mäh, ja har ju inte fått en hääst, eens! Som den pedagogiska mor jag är tog jag med min son till en livs levande. Till min lättnad och förtjusning vågade han inte närma sig hagen nämnvärt. Så. Hellre hockey än häst. Johan lär kitta honom i LHF-prylar om intresset fortsätter och det närmsta dinosaurie han kommer är den käpphäst med digitalt gnägg han önskat sig i julklapp. Puh!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Kloka ord från en klok mamma. Hockey är nog kostsamt, men ett trevligt intresse för hela familjen, ja kanske för hela släkten. Kanske man får börja gå på hockeymatcher igen. En käpphäst blir bra. Kram !!

2013-09-14 @ 14:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0