130120

Vanligtvis är jag positiv och har lätt för att anpassa mig till bestämda förutsättningar. Men seriöst. När det kommer till barnomsorg och fördelningen fem dagar i veckan á tre timmar. Ptja. Då kan jag inte se en enda fördel, synergieffekt eller guldstjärna. Bortsett från att kommunen har färre att mätta och ta hänsyn till i budgeten. Jag är av den åsikt att eftersom jag betalar för en tjänst borde det finnas mer utrymme för flexibilitet när det gäller klockslag. Hade Levi omfattats av avgiftsfri förskoleplats hade jag rättat mig i ledet. Men när jag de facto betalar för omsorg under årets tolv månader borde det finns mer att säga till om. Eller?


Kommentarer
Postat av: Linda Eriksson

Störigt! Jag har hängt upp mig på att jag måste betala högsta avgift fast Elis är (om man snittar på 3 v) 15/v. De som man från 3 år har rätt till gratis. Men det blir då ojämt fördelat för oss. Dom som utnyttjar platsen hela dan o varje dag kan alltså betala mindre. Å de känns surt...

2013-01-20 @ 20:43:02
Postat av: Malin

Vi har haft turen att Blåbär alltid har haft 5h 3d/v, då jag springvikarierade & var hemma med Sixten.

Tycker det är vansinnigt att det man ska ränna som en tätting fram o tillbaka till dagis för ynka 3h. Barnen blir oftast besvikna & olyckliga, då dom avbryts i lek & inte får äta, vila osv med de andra barnen.
Man betalar dyra pengar för dessa 3h, där ingen måltid ingår..
Om jag vore dagisfröken skulle jag tyckt att det vore bättre att ha 15h/v barnen 3 dagar ist för 5 dagar. Tyvärr verkar det inte spela ngn roll vad föräldrarna tycker :(

2013-01-21 @ 18:00:40
URL: http://maaalinp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0