120910

Nu är Levis outfit för kyligare temperaturer införskaffad. Dock inte levererad. Valet föll på en svart overall med orangea detaljer som tillsammans med matchande skor, handskar och mössa ska hålla vårt penntroll varm. Fjolårets underställ och mellanlager kan han förhoppningsvis ha även i år. Annars får vi väl uppdatera. Inte värre än så. Det viktiga är att skalen passar och fyller sin funktion. Jag föredrar hellre rätt storlek än kläder att växa i. Antagligen beror det på att jag själv aldrig växte i kläderna som köptes i för stor storlek. Eller vad sägs om mina första och sista snowboardskor i storlek 43? Say no more…


Kommentarer
Postat av: Svärmor/Farmor

Grattis Levi som har vinterkläderna på G och en väldigt klok mamma. Jag tycker inte heller om när barnen har flera storlekar för stora, det gäller både skor och kläder. Det är ju inte till någon nytta, om man tänker efter. Det är ju för "fasiken" uppnött när dom vuxit i det, och det är svårt att gå i för stora skor (det tycker jag som vuxen). Finns det då syskon så går det i arv, det är ju bara att köpa i "allgåendes" färger, menar det som går till både pojk och flick. Men det är ju vad jag tycker, alla gör ju förstås som man vill. Kram!!!

2012-09-11 @ 09:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0