120521

Levi.

Precis som Björn Afzelius sjunger så är du Det finaste i världen. Jag försöker ta tillvara på alla fina guldkorn. Memorera. Föreviga. Du har vuxit på många sätt. Både i år, cm och personlighet. Den egna viljan har börjat visa sig, ditt obefintliga tålamod men också din positiva inställning och förmåga att finna dig i situationer. Två år, så gammal säger du att du är när man frågar. Fram till för några veckor sedan sa du alltid Ett år, skrattade och visste att vi skulle rätta dig till rätt siffra.

Du spenderar dagarna på dagis. Hyddan, närmare bestämt. Trivs med andra barn, fungerar bra i grupp och ser upp till de äldre. Och om vi ska tro dig så serveras det alltid Ptatis å fisk till lunch. Allmänt så är du ett enkelt barn. Äter bra, sover bra och har aldrig försökt rymma ur spjälsängen. Förutom i stugan där det finns en bättre flyktväg. Märkligt. Du har drar nytta av din charm och fördelen med dina långa ögonfransar. När du vill något riktigt mycket eller när vi säger ifrån. Då kommer den. Mästerkatten-i-stövlar-från-Shrek-filmen-blicken. Den när hårbollen håller sin hatt i tassarna och storögt tittar upp underifrån. Du gör likadant. Tyvärr går vi på det. Inte alltid. Men det händer. När dina stora blå ögon och långa fransar viftar, underläppen putar och du ser sådär söt ut. Som en sockerbit. Galet. Du kommer att ge din arma mor huvudbry i framtiden. Må du inte krossa flickors hjärtan.

I helgen gick du för första gången hem till en kompis. Kavat. Orädd. Imponerad. Du räknar till tio, är fortfarande obeskrivligt förtjust i fordon av alla de slag och har blivit riktigt duktig på att köra trehjulingen. Litte till, säger du och gasar. Sjunger med i orden Falig och Tjo i Björnen sover. Selektiv. Likt dina kramar och pussar som du generöst delar ut till betrodda. Sötnöt.

Du ser ut som mig när jag var barn. Och morbror Olle. Många drag, men främst det lockiga håret. Men du blir mer och mer lik din pappa. Och när du lägger armarna bakom ryggen och lutar dig lite framåt, ser du exakt ut som Assar. Du har din mormors sneda leende. Jag är glad för det. Hon hade varit så stolt över dig. Och din fasters lillfinger. En salig blandning men ändå bara dig själv.

Vackerbarn. Snart storebror. Älskar dig.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Fint och vackert skrivet om din sötnöt till son!

2012-05-21 @ 18:07:24
Postat av: Ida Ö

Anna, jag önskar att jag kunde uttrycka mig i ord som du! Du slår huvudet på spiken varje gång. Vackert!

2012-05-21 @ 20:13:17
Postat av: Blödande snippan

Åååå Bebez! Han krossar redan hjärtan så han blir livsfarlig när han blir större! Han som redan lärt dig ställa till med den lilla scenen när han ska fara härifrån, han vet om sin charm och han kan utnyttja den!!

2012-05-21 @ 20:28:56
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Farmor

En mycke fin beskrivning av farmors lille Levi. Han är verkligen så go och snäll. Ett riktigt charmtroll som jag ständigt och jämt längtar efter. Han har ett alldeles eget rum i mitt hjärta, precis som alla dom andra barnbarnen. Han kommer att bli en så fin storebror. Då blir han ju farmors store pojke. Längtar efter en Levi-kram och kanske en go- puss.

2012-05-24 @ 14:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0