120628

You are not ironborn, konstaterade Johan efter dagens besök hos Linda. Han har rätt. Mitt blodvärde som varit top notch har nu sjunkit ganska rejält, även om det fortfarande är helt ok. Jag gillar inte statistiken. Mest för att värdet låg högt under alla 41+4 veckor som Levi härjade i mitt tempel. Nåja. Övriga prover gav kvitto på att jag är i gott tillstånd. Skönt. Hädanefter blir det dock mer järnrik kost. Som jordgubbar.

 

Magen har vuxit rätt rejält den senaste veckan. Med betoning på rejält. Därför var det med vånda som jag ställde mig på vågen. Till min förvåning visade den bara 3,6 kg plus. Betydligt mindre än väntat med tanke på storlek och det faktum att vi nu är inne i andra halvlek. Det lilla hjärtat slog med 152 slag per minut. Dessutom kunde vi ana att hyresgästen hickade inne i lyan med de sammetsröda väggarna. Lät så. Galet! Inne i vecka 21 nu. Känns som att jag har nytt personbästa i graviditetshastighet!


Kommentarer
Postat av: Blivande fastern

Fick en vision. En flicka blir det. Eller en pojke. Eller en flicka. Nej vänta, en pojke. Jag kan med säkerhet säga att det blir en....fli-jke...

2012-06-28 @ 19:07:40
URL: http://nanahope.blogg.se
Postat av: Svärmor/Farmor

Åter en stolt väntande farmor. Anar en flicka, men jag brukar alltid ha fel. För säkerhetsskull så stickar jag en flick och pojktröja.Men det är ju dags för en flicka, eller???

2012-06-28 @ 19:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0