120618

Levi är inne i någon typ av trots. Här om dagen rök vi ihop när han sprang mot vägen. I full karriär. Nu hör du på vad jag säger, började jag. Sedan predikade jag om hur farligt det är på vägen där alla bilar kör fort och inte hinner bromsa för en liten miniatyr. Trots att han bär häftig keps. Nej, mamma, jag hör inte, svarade Levi samtidigt som han höll händerna för öronen. Det provoceras, testas och tänjs på gränser. Eller så drar han Jag vill inte. Nej. Sluta! Suck. Jag blir tokig. Tålamodet. Tålamodet, mamma, tålamodet, som han klokt härmat mig och upprepat. Kontenta. Jag tror det är nu man uppfostrar barn. På riktigt. Framtida ligist eller laglydig. Gud ge mig styrka.


Kommentarer
Postat av: Linda Askenfalk

Haha visst är de roliga=) Tore blev arg på mig igår då han inte fick mer bulla så då sa han: Mamma, lyssna mig jätte bestämt ;) Det är tur man får extra tålamod som gravid också haha:)

2012-06-18 @ 20:46:48
Postat av: Bästa Hanna

Nä nu tror jag du hittar på. Inte verkar Levi var så... Han är så snäll och äter melon som om det vore godis... BTW så har E inte kommit hem inatt så möjligtvis har de sovit hela natten under tygtak... Hurvas.

2012-06-19 @ 07:01:59
URL: http://nanahope.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0