120227

Dagarna i livet har sannerligen skiftande innehåll. Idag sitter jag i min lya med vita väggar, möbler i björkfaner och artificiellt ljus. Det enda ljudet som hörs är mina flinka fingrar som dansar över tangentbordet, rappa steg i korridoren och datasurr. Här värmer jag gårdagens middag i ett mindre kärnkraftverk och dricker kaffe från en maskin vars resultat förmodligen inte skulle få en barrista att jubla över malligt diplom. Annat var det igår. Då var jag stationerad på ett liggunderlag i en glänta med utsikt över isbeklädd sjö. Med både sol och rök i ögonen. Tillsammans med fina människor som jag gilla att hänga med. Där naturen levererade ett snödjup som fick bröderna bäver att plötsligt agera tio år yngre. Och där grillad korv framstod som en bit av gudomligheten. För att inte tala om kaffet. Som sagt. Skiftande innehåll. Nödvändigt för att uppskatta guldkornen och minnas dem dagar då livet känns fyllt av gråsten och damm.


Kommentarer
Postat av: Erika

Du är så klok, som vanligt... Trist om alla dagar var likadana.

Ombyte förnöjer.

2012-02-27 @ 22:03:34
URL: http://kontorsteknik.blogg.se/
Postat av: Djurparksdelägare

Ja håll me. Om guldkornen i tillvaron droppade ner varje dag så vore det snart inte guldkorn längre. Ah, kanske man ska slå sig på väggord? (fast då ska de vara generande snuskiga!! Inte högtravande latinska fraser som ingen någonsin sagt, det är bara efterkonstruktioner. På antiken gick man bara runt i toga, drack vin och kollade på gladiatorspel. Inte tusan skanderade dom "Carpe diem" utan "mer viiiiiin"!!)

2012-02-28 @ 18:09:45
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: kritan

De är dina Anna! Jag är ledig på fredag, men jag tar med de till salongo så finns de att hämta där, då Levi ska friseras :)

2012-02-29 @ 01:21:23
URL: http://myworldrobe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0