111019

När jag var liten hade min kompis Elin det mesta som jag villa ha. Hon hade glasögon, hörapparat och tandställning. Dessutom hade hon ett par kryckor och bandagelindor hemma. Jag ville så gärna ha åtminstone något av dessa hjälpmedel. Glasögon fick jag med tiden. Hörapparat och kryckor var aldrig aktuellt. Och det närmsta tandställning jag kom var de stora hubbabubba som jag tuggade på, smetade upp i gommen och sedan la i ett glas med iskallt vatten. Så prototypen skulle stelna. Kreativiteten var det minsann inget fel på.

Men. Nu, över tjugo år senare är det äntligen dags. Kryckorna står redo att användas och jag kommer äntligen få min barndomsdröm uppfylld. Huga. Tyvärr känns det inte lika hippt idag som det gjorde då. Men. Något alternativ finns inte. Kl. 11.00 imorgon ska jag infinna mig hos Dr. Vitrock för att ta farväl av hallux valgus på vänster fot. Spännande!


Kommentarer
Postat av: NurseConverse

...och Nurseconverse är redo att ställa upp!!

2011-10-20 @ 07:06:34
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Adela

Lycka till med operationen,hoppas allt går bra

2011-10-20 @ 08:09:56
Postat av: Svärmor

Önskar dig så mycket lycka till. Behöver du hjälp, så säg bara till. Jag kommer genast med Cittran "sladdandes" på 2 hjul, bara ring en pling.

Många kramar från svärmor.

2011-10-20 @ 10:46:08
URL: http://ull
Postat av: Elin

Roligt att bli omnämnd i din blogg! Minns att jag tyckte jag var rätt cool med alla mina attiraljer, inte lika coolt nu dock... men tandställningen blev jag i alla fall av med tack och lov! Lycka till med operationen! Kram E

2011-10-20 @ 20:03:38
Postat av: Erika

Hoppas operationen har gått bra och att det inte är alltför smärtsamt så här efteråt!

2011-10-21 @ 09:11:47
URL: http://kontorsteknik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0