110317

Efter kvällens avsnitt av Kalla fakta vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag förstår mig inte på husdjur. Finner typerna ytterst överskattade. Och nu förstår jag mig definitivt inte på djurägare. Ok. Ska inte dra alla över en kam. Seriöst. Är det rimligt att plöja ner en smärre förmögenhet på en hundstackare? Bara för att ägaren inte kan släppa taget? Samma Tuff, men på tre ben, säger den kvinna jag nu idiotförklarar. Nej. Det är i mina ögon inte på något sätt försvarbart. Oetiskt. Please. Sjukgymnastik för en jycke? Intensivvård? Rullstol? Jag vill skrika. Högt. Ett djur är ett djur. Skaffa inte håriga bihang om du inte kan med tanken att ni en vacker dag måste skiljas.


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha och jag säger: Skaffa inte djur om du inte tänker ta hand om dem på bästa sätt! Med det så kan jag säga: Vård oc rehabilitering-absolut! Men att hålla vid liv någon som inte har livskvalitét-Nej, där går gränsen och där är ansvaret som störst, att även avsluta liv när det är dags för det.

2011-03-17 @ 23:17:09
URL: http://lappurlivet
Postat av: Cillan

Det är finkänsligt. Självklart ska man inse att man måste skiljas från sitt husdjur en dag, man måste även inse att man inte bara kan avliva sina husdjur helt planlöst. Visst, 80 000 kr (eller vad det nu var) för att fixa till en hund är oerhört mycket pengar, men anser man sig ha dessa pengar och vill placera dom på sin hund så är det ju upp till var och en. Jag kan snarare tycka att det är ansvarslöst att skaffa sig ett husdjur och sedan inte kunna betala vårdkostnader för djuret om det skulle utsättas för en olycka eller bli sjukt.

2011-03-17 @ 23:50:27
URL: http://fettillhet.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet inte riktigt. Om förutsättningen är att varje kotte ska kunna betala vårdkostnader för sitt husdjur, tror jag en hel bunt borde vara utan. I detta fall med den trebenta hunden är jag helt övertygad om att det är ägaren som gör det för sin egen skull och inte för hundens bästa. Men. Alla tycker ju olika och har olika ekonomiska förutsättningar. Med jag anser det galet när det passerar gränsen över vad som är rimligt.

2011-03-18 @ 07:00:45
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Snoop dogg

Du kan verkligen konsten att reta dig på kontroversiella saker!! Var försiktig bara, du kan bli överfallen av en hel hop hundägare och DE är inte att leka med! Tänk bara på alla från Hells Angels med sina gulliga fyrbenta djur... Men visst kan jag till en viss del hålla med i det du säger, speciellt när jag såg hur de sövde en GULDFISK för att operera fenorna... Hallå? Toaletten och spolfunktionen känns billigare... Men hundar är lite svårare, de blir verkligen familjemedlemmar. Hade nån sagt till mig att vi skulle avliva Olivia pga allergi så hade jag idiotförklarat den personen, men efter att Ella kom så insåg man ju att en hund är en hund, som vi dessutom inte tålde och när man anar att ens barn är i riskzonen för att också bli sjuk av djuret så blev det självklart. Lätt var det inte, men i efterhand helt rätt... Dock är jag efter alla våra försök med hårlösa husdjur nu expert på avlivning av både ödlor och fiskar. Moahaha...

2011-03-18 @ 07:18:00
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Jepp. Det är en svaghet!

2011-03-18 @ 08:57:33
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Sockerpojkens Matte

Anna, du "tassar" på gränsen...moahahahaha. Jag tycker att en passade present till det blivande gifta paret Olofsson är något lurvigt och har 4 ben..Ståndskall gillar vi!!!! meheheheh Hümor! Vov, på dig darling ;-)

2011-03-18 @ 16:00:49
Postat av: Anna

Kalle-cups-jubilaren! Ståndskall är helt ok, men en lurvig familjemedlem klarar vi oss utan. Mehe. Men jag vet ju att Elvispen väntar på arvingar... Försök inte.

2011-03-18 @ 22:05:54
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Snoop dogg

En torktumlare till Johan och en hårig, skällig jycke till Anna... Det vore nåt! (Avgrundsskratt)

2011-03-19 @ 09:09:31
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0