110313

Åter igen en härlig dag ute! Det är så obeskrvligt skönt nu när permafrosten inte längre existerar på andra sidan fönsterrutan. Att kunna vistas ute i ett vitt gnistrande landskap, fylla lungorna med frisk luft och kisa upp mot solen. Ünderbart! Och det är precis vad vi har gjort idag.

Med full kappsäck bar det av till Hapstra. Halvvägs frågade jag Johan var vi var. Han svarade Vägen känns bara lite längre nu när det inte går lika fort. Aha. Johan har nämligen sålt sin Ski-Doo Renegade 800 av 2009 års modell och bytt upp sig till en Jag 3000. Från 1981. Kan inte tänka mig att denna relik kunnat få en bättre ägare. Johan har spenderat timmar i garaget och resultatet är makalöst. Vilken surfare, utbrast min käre hälft när vi, mot min vilja svävat på det vita snötäcket, för att slutligen kantra. Jag är livrädd för att fastna under skotern. Så. Jag skrek. Johan skrattade. Om någon oroligt undrar var Levi höll hus under tiden, kan jag informera om att han satt inlåst i den röda packlådan med texten Farligt avfall. Eller så inte. Han var i tryggt förvar hos sin farmor och farfar. Man kan säga att vi hade en 3000-milaservice. Mehe.

Nåväl. När vi äntligen kom fram till Hapstra visade sig vår destination vara upptagen av ett annat ekipage. Så vi vände om och körde hem. På hemvägen övningskörde jag Jagen och vi kom betydligt bättre överens än helgen innan. Jag saknar känsla för skoterkörning och trivs rätt bra på åskådarplats. Men Johan propsar på att jag måste lära mig. Master. I do. Det går bättre och bättre men någon biljett till USA kan jag nog glömma. En annan som by the way har övningskört idag är Mattias. Klädd i pippigul jacka och hundmurra har han flugit fram på en bob i snörök. Såg ut som en något större Linda Bengtzing från gårdagens happening. Johanna har gjort en ofrivillig snöängel och Ella har tolkat, käkat snö och pekat finger och läxat upp sina päron. En toppendag som slutade i grillstugan med mätta magar och röklukt i kläderna. Länge leve våren!


Kommentarer
Postat av: Mattias Bengtzings sambo <3

Hahaha, er vurpa var ju obetalbar, speciellt Johans flin när han dök upp bakom den kantrade Jag:en. Och hans kommentar sen: Inte tråkig Jagen, vilken surfare!! Jojo, storsurfarn Johan och lillsurfarn Ella...När det gäller min sambo så kan jag rapportera att han har ont i röven... Moahaha

2011-03-13 @ 22:08:49
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Mehe! Ja, att Pippigul har ont i röven, det kan jag förstå! Hälsa att han måste se upp, snart kommer äggen... Mehe!

2011-03-13 @ 22:16:37
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja visst är det en underbar tid! Vi har spenderat helgen i stugan och hela lördagen satt vi på isen i solskenet och berövade de små fiskarnas liv. Agnes fick 4 stycken och blev självutnämnd storfiskare! Man inser verkligen inte hur mycket man saknat solen. Ta hand om er. Kram

2011-03-13 @ 22:21:09
Postat av: Svärmor

Du Anna, jag har skrattat så tårarna rinner när jag läste denna text. Din toka, ni har roligt på era möten. Tack för underhållningen. Kram.

2011-03-14 @ 09:29:48
URL: http://ull
Postat av: Marie

Tack du:) Haha jamen det låte rju som att du haft en spännande helg:) Vi har också kört skoter, hela familjen rymdes minsann på v-maxen! Dock körde vi knappt snabbre än 40 för jag är ju lite trasig för tillfället;)

2011-03-14 @ 12:22:03
URL: http://lappurlivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0