110309

Förresten. Vi besökte Leos lekland förra veckan tillsammans med Vuxen-Barn. En fullsatt buss avgick från Församlingsgården med destination djungelvrål. Redan innanför dörrarna fick jag stress eftersom hallen är en enda flaskhals där skor och ytterkläder ska lagras på olika ställen. Pust. När vi avklarat den första etappen skapades kö till restaurangen. Barnen hade förbeställt till kl. 11.30 så vi vuxna beställde käk till samma tid. En hamburgertallrik. Kring denna tidpunkt började jag ifrågasätta hur stället var organiserat. Jag betalade maten och fick med mig en dricka och en dip. Tanken är alltså att jag ska förvara dessa ting personligen. Jaha. Tryckte ner allt i skötväskan. Tack för den. Väl inne i barnens paradis var Levi ängslig. Vi testade en rutschkana, en hoppborg och lite bollhav. Trist tyckte Levi. Svettigt tyckte jag. Blöjbyte innan lunch. Och det genomfördes på det enda skötbordet som leklandet har att erbjuda. Där hann även Levi klämma sönder dipsåsen som jag så stort skulle ha till måltiden. Bäver. En röst meddelar att det är dags för lunch. Vi beger oss till restaurangen. Väl där möts vi av ungefär tio upptagna barnstolar. Ehe. Ok. Ett lekland som är till för barnen har ungefär noll platser till de små liven. Bara att ha Levi i famnen. En späd ung tjej som verkar rädd för sin egen stämma kommer ut med mat på en rullvagn. Har ingen koll på vem som har beställt när, var och hur. Skrämmande. Jag kokar inombords. Hämtar bestick som bara finns i vuxenstorlek och servetter. Försöker mata Levi som dagen till ära vägrar äta de beställda plättarna. Ska samtidigt äta själv och dippa strips i en förpackning som öppnats på en offentlig toalett. Komplett. Efter inmundigandet leker Levi nöjt i en liten inhängnad hage med stora mjuka kuddar. Nöjd. Äntligen.

Leos lekland får tre lejonmanar av fem möjliga. Ok. Även jag förstår att Levi är för liten för att uppskatta stället men som vuxen förutsätter jag ändå att det är anpassat till barn. Oavsett ålder. Organiserat. Både vad gäller lekland och restaurang.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vad trist att du fick en sån dålig upplevelse av Leos! Vi har varit där flera gånger och tycker att det är hur bra som helst :) Ni får göra ett nytt försök, det kommer säkert att gå bättre och bättre för Levi varje gång när han börjar känna igen sig där. Eller testa Nimbys på Havsbadet, det är något mindre och inte lika livat så det kanske passar honom bättre :) Kram

2011-03-09 @ 20:46:30
Postat av: Anna

Ja, jag tror absolut det blir roligare ju äldre han blir! Du, btw, lösenordet, är det något du vill dela med dig?

2011-03-09 @ 20:59:01
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Linda Bergman

Vilken otur att de var så mycke folk! Jag tycker de har funkat bra dom gånger vi har varit där. Å matleveransen har gått snabbt! Ni får göra ett nytt försök när det inte är sportlov!

2011-03-09 @ 21:02:04
Postat av: Anna

Ja, det kommer fler tåg! Då har säkert min uppvattning ändrats! Ska testa Nimbys längre fram.

2011-03-10 @ 13:21:08
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0