110306

Sitter i stugan med en kopp kaffe och ett trassligt pappersark framför mig. Arket var från början tänkt att genom origami resultera i en fågel. Lättare sagt än gjort. Gick inte så bra. Min japanska karriär slutade innan den börjat eftersom det var betydligt svårare än jag trodde. Skit. Jag hade en bra idé till dekoration.

Stora delar av helgen har ägnats åt research. Inför the wedding. Johanna har klickat hem kläder som andas 1950-tal och för tankarna till reklamaffischer med retro typsnitt, navy och dots. Vi har suktat efter skor med klack, genomtänkta detaljer och material. Komponerat ihop moodboards och kopierat och klistrat in. Det finns så mycket fint att se på. Utbudet är enormt och oändligt! Pion eller ranunkel? Kanske både och? Vilka örhängen ska matcha mormors halsband? Ska Johan ha en randig eller prickig fluga? Cupcakes eller tårta? Hur ska de dekoreras? Inspiration hittar jag på Once Wed och Style Me Pretty. Bland annat. I-landsproblem. En smula.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0