110209

Nu har jag varit ansvarig och begärt föräldrapenning i flera veckor framöver. Under året som gått har vi endast nyttjat 158 dagar. Merparten har jag spenderat. Solklart. Så någon jämställdhetsbonus lär vi knappast få del av. Johan har nyttjat skyddsnätet då och då och tagit ut dagar för att få längre sammanhängande ledighet. Jag har snålat och endast tagit ut två dagar per vecka. Bortsett från en period under sommaren då vi slösade lite extra. Båda två. Dock känns det drygt att systemet nu kräver att jag måste ta ut fem dagar varje vecka bara därför att pyret passerat ettårsgränsen. Då vi klarat oss fint på vår tidigare strategi känns det obeskrivligt slösaktigt att nyttja dagar lika frekvent som stämpelklockan registrerar närvaro varje morgon. Bittert. Alla dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0