110813

Levi. Toke. Påke. Kärt barn har många namn. Arbetsmyra, solstråle och lyckopiller. Fantastisk och makalös. Du är så älskad!

I ett och ett halvt år har du funnits hos oss. Känns som en evighet, en kort sekund. Du är en stor människa i litet format. Ett barn. Du fashineras av motorer i allmänhet och traktorer i synnerhet. Det är ett faktum som ej går att ta miste på. Roas av nycklar, spakar och knappar. Och skor, som du tar på dig själv, nästan alltid på rätt fot. Kan nästan höger och vänster bättre än jag själv. Du tjusar de flesta du möter och sträcker armarna mot de som vunnit ditt förtroende. Vilket oftast är män. Idolen är farbror Tia som du kopplar till den orangerandiga kaffekoppen, rutiga skjortor och Assars traktor. Jag tror relationen är besvarad. Du vinkar och säger Hej, kramas, pussas och myser. Gillar att busa, bli jagad och lägga händerna för ögonen och säga Borta, för att i nästa andetag säga Där!

Och jag förstår dina fans. Hur kan man inte falla för din charm? Dina solblekta lockar, som förresten fick premiärklippas på salong här om dagen. Dina brungröna ögon som lyser av energi och bus. Som gör tjingtjonggrimagen så fort någon ska ta ett kort. Och din mun som varje dag formar nya ord. Pippi bårta, sa du för några morgnar sedan vi gått förbi väggen med fågelmönster. Sant. Du är framåt, lättlärd och memorerar detaljer. Brås du på mig när det gäller talet lär det gå undan. Och det verkar lovande. Dina tekniska färdigheter har du fått från din pappa. Tveklöst.

Här om veckan åt du en persika. Vi stod utanför stugan i eftermiddagssolen. Frukten var så stor för dina små händer så du höll den i ena handen och stödde upp med den andra. Sedan tog du små tuggor med dina fyra vita gryn och delade gladeligen med dig till mig. Precis så vill jag alltid vara i ditt liv. En hjälpande hand.

Jag önskar du får precis det du vill. Jag önskar dig världen och himlen därtill. Vet att livet väntar på dig. Och att jag alltid ska finnas för dig.


Kommentarer
Postat av: Ida

Anna! Vad fint! Inte behöver du skriva något i Levis första bok, du får ju med allt här på bloggen! Levi kommer gråta av lycka den dag han får läsa allt du skrivit till han.

2011-08-14 @ 07:37:35
Postat av: Levis namnlösa faster

Fint Anna! Men du glömde det allra senaste namnet: Bebin. Och Lebi. Han kommer att göra succé på förskolan!

2011-08-14 @ 10:46:55
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina ♥

Jättefint skrivet!

2011-08-14 @ 13:05:58
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: camilla

Du skriver så underbart Anna. Inte ett öga torrt..

2011-08-14 @ 21:24:18
Postat av: Farmor

Du skriver så fint och sant om Levi. Läser med tår fyllda ögon. Han är ju så go farmors lille kille.

2011-08-24 @ 11:35:08
URL: http://ull

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0