110809

Jag trodde inte att det skulle vara så känsligt. Men. Jag hade fel. Idag har jag för sista gången på ett bra tag ansökt om föräldrapenning. För denna vecka. Den sista veckan med visitkort titulerat mammaledig hemmafru, 24/7. Usch. Jag har en klump i halsen. Tiden har gått fort. Kanske har jorden snurrat i snabbare takt än vanligt? Levi är numer ett och ett halvt år gammal och har en hylla märkt med hans namn i ett vidbyggt enplanshus på andra sidan älven. Dagis. En plats som väntar på honom, som ska bli hans camp för en tid framöver. Inskolningen börjar på måndag. Johan tar hand om den. Så. I samma stund som jag på jobbet dricker dagens tredje eller fjärde kopp kaffe, öppnas portarna för Levi. Förhoppningsvis en spännande, kreativ och stimulerande plats för vår son. Där han ska trivas, utvecklas och leva rövare tillsammans med andra barn.

Föräldraledigheten. En härlig period i mitt liv som jag ser tillbaka på med många fina, roliga och hjärtklappande minnen. Men också tålamodsprövande, pekfingervisande och profylaxandade. Rekommenderas för den som vill uppleva livet! Dock känns det finfint att vi efter denna vecka har strax under 200 dagar kvar. Det har minsann lönat sig att snåla det första året. Så. Även om det just nu känns far away kan jag i alla fall se fram emot förlängd semester de kommande sex åren... Den som spar han har!


Kommentarer
Postat av: Ellas mamma utan föräldradagar...

När Ellas dagar frös inne (i och med att hon gick ut klass 1) så var det två ynka dagar kvar. Det kändes också jättekonstigt och lite sorgligt. Som om jag missade två dagar med mitt barn...

2011-08-10 @ 09:35:01
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Alfahonan

PRÖVA TA UT DET UNDER JULI/AUGUSTI!!!!! DU KAN TA DAGAR TILL ÄLGJAKTEN MEN INTE UNDER DEN VANLIGA SEMESTERN! Brudar, tro mig, ni missar inga dagar av era barns liv...dagar kommer som ni VILL missa...dagar kommer som ni önskar att dom inte uppstod...Barn mår bra att vara på dagis och lära sig hirarkin i en grupp. Rätta sig i ledet och visa hänsyn till andra ouppfostrade kids. Ungefär som med hunduppfödning...dom skall lära sig av flocken och av flockens ledare. Så, Anna, välkommen tillbaka till Alfahonan.. ;-)Mehehe



2011-08-10 @ 12:46:17
Postat av: Anna

Men kära U, nu blir jag nästan rädd! Du verkar ha en dålig dag... Ser fram emot både juni, juli och augusti. Gessle, han vet hur man semestrar! Hehe.

2011-08-10 @ 13:16:27
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Alfahonan

Ska se till att du missa 3 månadersgränsen....meheheh. Nä, givet så skall man ha semester under dessa månader. Tar Johan Levi då så att du KAN ha semester ;-)

2011-08-11 @ 07:34:19
Postat av: Kristin

Oj, oj, oj...jag har också en klump i halsen....snart börjar även Olli på Dagis och jag vet inte riktigt hur jag ska känna. Någon annan, någon helt främmande ska ta hand om våran guldis...hur ska det gå?? Säkert jättebra...men jag vet redan nu att jag kommer att klämma ut några tårar på väg till sallis, oavsett om han verkar trivas på dagis eller inte....

2011-08-11 @ 22:17:56
URL: http://myworldrobe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0