101029

Tillbaka till verkligheten. De senaste dagarna har sett ungefär likadana ut. Träff med mammor och barn. På öppna träffar och på tu man hand. För tillfället känner jag mig lite mättad. Måste få in en bra rutin. I-landsproblem. För mycket kaffe. För lite promenader och träning. För mycket städning och hemmafix. För lite fokus på det viktigaste.

I onsdags var vi till mormor på födelsedagskalas. Hennes 87:e. Mormor är ganska fåfäng med tanke på hennes något högre ålder. Hon trivs i fina kläder, moderna halsband och puder. Medium beige. Rullat hår och lite lukta gott. Humor. Skulle inte alls förvåna mig om krutgumman hinner passera det tresiffiga strecket, för som hon själv uttrycker det så är hon för nyfiken för att lägga åt ögonen.

I övrigt. Tja. Känns som att tiden rusar iväg. Ska det alltid vara såhär? I så fall är jag 87 år inom kort. Hjälp!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hoppas att hon är nyfiken många år till, jag minns att det inte var alltför länge sedan som jag blev bjuden på kroppkakor hos din mormor. Enda gången jag ätit det, och gott var det. Hälsa så mycket!

2010-10-30 @ 09:29:00
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0