101012

Jag är en samlare. Periodvis. För några år sedan bestämde jag mig för att jag skulle skramla ihop nya möbler till mammas gamla dockskåp. Gick inte så bra. Blev ganska dyrt. Särskilt eftersom fler än jag visade sig vilja ha gamla möbler av märket Brio i minatyr. Men jag fick ihop lite prylar. När priset för en soffa låg runt 800 kr kände jag att jag inte var med i matchen. Så jag gav upp. Men har fortfarande en dröm om att ha ett komplett dockskåp att stoltsera med.

Nu har jag börjat samla på andra miniatyrer. Jag är barnsligt förtjust i Lego. Lego är pedagogiskt, tidlöst och rejält. Och Lego har nu lanserat Minifigures. I dagsläget har jag nio av totalt 16 från första kollektionen och tre från den andra. Men där har jag bara börjat. Det dryga i sammanhanget är att de säljs i sluten förpackning, vilket innebär att chansen till dubletter är galet stor. Andra samlare sökes! Hallå. Skills, creativity och speed för varje figur vill väl vilken 27-åring som helst ha koll på? Tänkte väl det... Men det är ju för Levis skull jag samlar. Inte för min skull. Skulle aldrig komma på tanken. Så onödigt.


Kommentarer
Postat av: Cillan

Har du kollat tradera? kanske någon där som säljer sina dubbletter?

2010-10-12 @ 22:51:23
URL: http://cecilia.filosoferar.se
Postat av: Ellas mommy forever and ever and always...

Du vet ju vem mer som samlar...;)

2010-10-13 @ 07:14:34
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Frida

Får man se hur långt du hann komma i ditt möbelsamlande? Foto pliis ;-)

2010-10-13 @ 11:09:25
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0