101003

Imorgon är det sju år sedan jag, Emma och Louise klev av tåget på stationen. Vi hade då luffat runt i Europa i fyra veckor. Blivit erbjudna marijuana direkt vi checkat in på det sjaskiga hotellet i Amsterdam. Fått information om en skjuten Anna Lindh på båten som tog oss från Hoek van Holland till Harwich. Upplevt London i höstskrud, sneglat på Fredrik Ljungberg i fotbollsmundering och shoppat till 50 Cents P.I.M.P. Sett Paris vyer genom Eiffeltornet, fotat Mona Lisa och gått gator upp och gator ned, vilket resulterade i ömma fötter. Besökt Disneyland, tjuvåkt tåg och varit livrädd för franska poliser. Provat viner från fina odlingar och bott på diverse vandrarhem. Smakat ostron, solat en dag och sovit i trappuppgångar en hel natt. En lång natt. Lärt oss Snap's the name of the game och gjort polisanmälan för stulen handväska. Besökt Sagrada Familia, shoppat på La Rambla och sett kända verk av Antoni Gaudí. Varit uttråkade på Spanska Ridskolan, ätit goda bakelser och sett en skäggig dam. Sovit några nätter i Prag, fortsatt via Berlin och slutligen på något oförklarligt sätt hamnat i Sverige. Göteborg. Älvsbyn. Nåväl. Det jag ville komma fram till är att i dagarna så har jag och Johan varit tillsammans i sju år. Jösses, var tog tiden vägen?


Kommentarer
Postat av: Adela

Gulle dej vad tiden går fort,men är då så glad att ni fann varann,kram till er alla tre.

2010-10-04 @ 10:21:31
Postat av: Svärmor

Jag hoppas det blir livet ut. Ni är ämnade för varandra. Perfekta motpoler. Levi kunde inte fått bättre föräldrar. Men när ska ni gifta er?? Hahaha...

2010-10-04 @ 16:06:39
Postat av: Louise

tråkigt på ridskolan? nja där vet jag inte om jag vill hålla med. Oj! har du så där gott minne eller har du uppdaterat dig? Annars blir jag litet mörkrädd för mitt eget sviktande minne. "snaps the name of the game", hur kunde vi drälla där ute den natten? Inget förstånd hade man.

2010-10-12 @ 10:10:49
Postat av: Anna

Du var ju lyrisk på ridskolan, jag var inte lika euforisk... Nej, har inte uppdaterat mig, mitt minne är gott! Bitvis... Förstånd? Nej, det lämnade vi väl på Ibiza år 2000. Typ.

2010-10-12 @ 13:46:26
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0