100526

Jag är tacksam över den flaska vatten som för tillfället ligger i vår frys. Inte vilket vatten som helst. Nej. Vatten från Jordanfloden. Till Levis dop. Jag och Olle är döpta med vatten från samma flod och jag tycker det är fint att föra vidare. Nu hade jag inte tagit första bästa flygstol till Israel för att hämta hem en bägare. Vatten är vatten, oavsett. Men. Eftersom Fernbergs just varit där på semester passade det perfekt! Så. Lena. Tack. Tack för vatten, överraskningar och din omtanke om oss. För allt. Det betyder så mycket!

Kommentarer
Postat av: Döpt i Piteälvsvatten

über exotisch. Förklarar ett och annat. Tur bara att det inte var vatten från Ganges. Då hade garanterat er frys smält ihop av alla föroreningar. Men varför skulle du döpa i hinduistiskt vatten? Dumt av mig. Kan vara sömnbrist. Eller så att man själv är döpt i kranvatten med hemvist Piteälven.

2010-05-27 @ 07:23:47
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Och du och jag har ju samma humor. Det bevisar att det inte har någon betydelse var vattnet kommer från. Mer en vetskap... Skepp o hoj!

2010-05-27 @ 09:46:08
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0