100521



Charmtroll med snett leende, precis som sin mormor. På tal om mamma så var jag och Levi till graven för några dagar sedan. Lämnade en stor rosa pion och ett litet kort. Det känns så obeskrivligt tråkigt att hon inte får vara med i matchen. Orättvist. Men så kom jag att tänka på en liten bok som jag fått av mamma och pappa. Till min älskade dotter. I den finns en text som är så klockren och träffar så rätt.

Du är inte perfekt — och förlåt mig om jag ibland tycktes förvänta mig det när du var liten. Men du är en unik människa med fel och brister, en sökare som alltid förvånar med dina upptäckter och önskedrömmar. Jag är evigt tacksam för att en del av mig lever i dig och att du för mig vidare in i en framtid jag inte får uppleva. Jag finns dig — men ändå är du bara dig själv!


Kommentarer
Postat av: Adela

Vilken charmör,du är då en hejare att ta fina och levande kort av Levi.Så en vacker text du återgett från din bok du har som minne av mamma,de orden säger mycket vackert blev ganska rörd tack Anna för att du låter andra ta del av det vackra Kram till er

2010-05-21 @ 13:25:43
Postat av: Johanna

Vackert. Både bild och dikt.

2010-05-21 @ 21:22:55
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Christina

Så fin dikt!:)

2010-05-26 @ 20:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0