100516

Min vän Marie har inföskaffat två underbart söta dvärggetskillingar. Om det undgått någon så är jag ju inte särskilt förtjust i djur. Men dessa två gjorde mig varm i hjärtat. Det varit tre hundar på vår gård inom loppet av två dagar. Hundar är inte mina favoritdjur, men faktum är att den första hunden som smet till oss kanske var den sötaste huden jag någonsin skådat. Faktiskt jättesöt. Det sa jag till ägaren också. Jag är själv förvånad. Hund nummer två äger vår granne. Den är inte lika söt. Visserligen lik Svipp men den skällde till mig när jag försökte kommunicera. Minuspoäng. Belona är den sista hunden som besökt oss. En riktigt fin hund med isblå ögon som inte gör minsta väsen av sig. Summa. Undra vad som är på gång? Håller jag på att förvandlas till en djurvän? Ska jag söka medlemsskap i samfund mot plågsamma djurförsök? Jag blir nästan rädd för mig själv...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha jamen visst smälter dom hjärtat? Men du, kom och gulla med mina pållar också, då märker du om du blivit djurvän på riktigt..

2010-05-16 @ 22:56:43
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Marie, det är ett stort steg.

2010-05-17 @ 09:56:01
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: agneta

Vad bra Anna, nu har du nog börjat älska våra hundar också. Du tycker säkert att de är de sötaste du någonsin skådat. Man kan bli förvandlad till vad som helst när man fått barn. Välkommen in i djurvärlden. Du kan söka dig som medlem i kennelklubben. Sen är det bara ringa så får du låna Hulda eller Ville den andre får du inte låna för han är ett galet odjur. På tal om odjur så kan du få låna Leif också. Bara ringa om du känner för det.

2010-05-17 @ 15:54:13
Postat av: Representant från psyk avd 25

vad har hänt? Solsting? Blir nästan orolig för dig Anna. Snart inhandlar du hundmat och koppel för flera tusen. Börjar pratar snuttisnutt med alla fyrbenta varelser. Kors i taket.

2010-05-17 @ 16:04:28
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Cillan

Det hade väl varit trevligt!

2010-05-17 @ 21:49:52
Postat av: Frida

Mammanerver, åter igen ... Det ställer till en del ...

2010-05-17 @ 22:27:29
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0