100505

Som gravid är man sjukt lättpåverkad när det gäller inköp till pyret i magen. Det vet jag av erfarenhet. Produkterna som man måste ha är många. Barnvagn, vagga eller spjälsäng, skötbord, bilstol och mycket mer. Absolut. Men jag kan inte tycka att det är inte nödvändigt med andningslarm, elektrisk bröstpump och amningstäcke som lyser i mörkret. Personligen tror jag att dessa typer av produkter skapar stress hos de nykäckta päronen. Stress som definitivt inte är behövlig för någon. Igår var vi på Barnens Hus och då förfasades jag över andelen produkter som finns till försäljning och som är högst onödiga. Enligt mig, ska tilläggas. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att införskaffa en elektrisk luskam, elektriska fötter till spjälsängen som vaggar barnet med harmoniska rörelser eller en elektrisk mobil som snurrar och spelar en simpel melodi. Ej heller ett svindyrt och fult babygym. Aldrig. Till kategorin onödiga saker hamnar även sköljkannan som ska avleda lödder från barnets ansikte. Kan garantera att den inte fungerar. Och diskstället för nappflaskor som påminner om en julgran. Passar kanske till kvinnan med åttlingar, i övrigt har jag svårt att se någon som har användning för den, egentligen smarta, men alldeles för yviga produkt. Och rent allmänt måste jag ifrågasätta tillverkarna av alla barnprodukter som har dille på mönster och fula färgkombinationer. Enfärgade saker, tack.

Däremot diggar jag blöjhinken som smidigt stänger in doften och faktiskt fungerar. Och den hoprullbara haklappen. Och nappen som agerar febertermometer. Och tvättbara amningsinlägg hade jag köpt direkt om jag behövt dem. Sparar hur mycket pengar som helst. Men. Nu gick vi ju inte tomhänta ut ur butiken trots min kapning av halva sortimentet. Nej. Levi fick en typ stol för krabater i hans ålderskategori, lite småsaker och världens kanske dyraste napp. Så, jag är bara människa som också faller för fresteler. Men jag undviker allt som går på batteri. Totalt onödigt. Gör det själv.


Kommentarer
Postat av: Hon med körkortet

Hallå!! Jag är ledig den 19/5 så självklart ska vi passa Leviten!! Can't wait!!

2010-05-05 @ 18:25:05
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Flaskstället är onödigt, tills du börjar ge flaska! Om du visste vilket kokande och torkade det är när man har en unge som ska äta var tredje timme...Och andningslarmat skapade ingen stress för mig, tvärt om;) Men visst finns det en uppsjö med helt onödiga grejer, vad sägs om badtermomoter?? Haha snälla värld...

2010-05-05 @ 20:25:42
URL: http://lapurlivet.blogg.se/
Postat av: ylva

Vänta bara till lilla Levi börjar skolan och kommer hem med löss för första gången då köper du nog den elektriska luskammen!! Mina barn har lyckats klara sig från löss sen den uppfanns men dom som provat säger att den är väldigt bra, och löss är äckligt

2010-05-06 @ 00:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0