100630

Det ser ut som att ett gäng mullvadar har varit i vår källare och gjort en arkeologisk utgrävning. En riksväg passande mullvadsdjuret har skapats under de tre senaste dagarna och sträcker sig från duschrummet via hallen och slutligen in i pannrummet och ut i friheten. Ett tjockt lager av damm täcker alla ytor. Förhoppningsvis kan vi grovstäda senare ikväll. Vi. Jag har inget emot att städa, tycker det är befriande och skönt. Men i just detta fall får vi nog hjälpas åt, annars blir jag kvar i källarvåningen för all framtid, mumifierad av all smuts efter en kvarts arbete.

På tal om arbete så jobbar jag hemifrån hela veckan eftersom det har kört ihop sig. Slår två flugor i en smäll då jag gör en god gärning och samtidigt tjänar pengar och sparar dagar. Det går faktiskt ganska bra, även om jag känner mig ringrostig och mer som en nyutexaminerad scout. Men. Tacka vet jag att vara föräldraledig. Det är nästan pinsamt att jag ens visar missnöje över min enda arbetsvecka under det senaste halvåret. Särskilt med tanke på att jag är uppkopplad mot Polardörrens server och fixar det som ska göras med ett laptop modell micro och en mobil. Från mitt eget köksbord. Nej. Skärpning! Jag har absolut ingenting att klaga på! Livet leker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0