100629



Levi firar med en alldeles för stor krans. Så har midsommar passerat med god mat, trevliga människor, stugliv och insektsinvasion. Med andra ord ännu en härlig helg att lägga till minnet. I furstedömet Pilträsk har jag och Johanna gått en världslång promenad. Kändes det som. Jag som i mitt stilla sinne trott att jag på ren envishet skulle orka jogga samma sträcka. Inte det. Efter powergången där min ytterst målinritade svägerska inte ens tog i 100 % var jag i samma form som en halvt uppäten geléråtta. Orättvist. Men skönt att röra på sig! Johan och Mattias har monterat ett fönster i grillsugan och Ella har haft konsert på balkongen med en riktig sommarinspirerad repetoar. Vi har sett älg, rantat runt bland utspridda familjermedlemmar och gjort blixtvisiter på Strandvägen och i Moskosel. Innan vi begav oss hem städade vi gården och fyllde hela släpet med skräp och krafs. Nu är det bara alla blomrabatter som behöver sig en omgång, i övrigt är det fräscht på gården! Men jag hoppas att en riktigt stormvind blåser omkull de läskiga cementfgurerna vid flaggstången. Och svanen med oproportionerligt lång hals. De är läskiga.


Kommentarer
Postat av: Målinriktade svägerskan

Hahaha, inte var du som en geléråtta. Du hängde med bra! Och snygg var du ju också med lockarna frenetiskt gungande i takt med stegen!!

2010-06-29 @ 15:16:51
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0