100624

För några timmar sedan anlände vi till stugan. Vi ska för första gången fira midsommar här. Alla tidigare midsomrar har vi spenderat i Åbyn hos Linus och Sus. Jag saknar redan utbudet av plockmat som brukar vara oslagbart! Silltårta, smaskiga pajer med räkor och lax. Snittar och färsk potatissallad. Obeskrivligt gott! Och allsång runt eldstaden, munspel och gitarr. Däremot saknar jag inte stökiga människor, hög musik och kylig havsbris. Det klarar jag mig utan. Men allt annat. Det saknas. Förresten kom jag idag på att imorgon är det på pricken ett år sedan vi offentliggjorde sockerbitens existens till allmänheten. I Åbyn. Till välkomstskålen. Då tog Sus till orda och berättade att det fanns ytterligare en midsommarfirare i min mage. Så fint. Och nu är han här, Levimanji.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0