100616

Jag funderar på att lägga ut CV och annan allvarlig information på bloggen som en särskild kategori. Varför inte? Visst, jag har ett jobb, men tänk om? Tänk om en potential arbetsgivare driver omkring på min sida, läser om mitt liv och tycker jag verkar vara en hyvens människa? En intressant person som kunde passa som hand i handske för en viss uppgift? Då vore det ju utmärkt om den framtida chefen fick lite bakgrund om mig, innan denne slår mig en signal och erbjuder mig värsta positionen. Ett drömjobb. Ja, ungefär så. Inte dumt, eller hur? När jag ändå är inne på arbete. Vore jag arbetslös och hade några kronor över skulle jag använda dessa till att göra en smaskig annons och marknadsföra mig själv i de lokala blaskorna. Hur smart är inte det? Precis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0