100609

För några dagar sedan stötte jag ihop med en kille som jag var tillsammans med under en sommar i högstadiet. Jag var kär och såg allt i rosa skimmer. Han hade en lite lurvig frisyr och var klädd i skateoutfit. Säckiga jenas, t-shit med stort tryck och den klassiska ryggsäcken. Skateboarden var liksom inte prio ett, visst hängde den med, men det var nog mest stilen som var the shit. Hur som helst. Efter några månader svalnade mitt intresse och jag gjorde slut. Det var inte så uppskattat. Nåja. Det roliga med denna kille, som ska nämnas är mycket trevlig och bra på alla sätt och vis, är att jag förknippar honom med en viss produkt. En produkt som 1998 var sjukt cool. Personsökaren.

Den lilla manicken som bars på fickan och satt fast med en käck kedja. Som pep till när man blev efterlyst och som kunde visa korta siffer- eller textmeddelanden. Så totalt onödig! Men stentufft för drygt tio år sedan. Min dåvarande kärlek och hans kompis hade ett kodat meddelande som betydde att ciggen var slut. Humor. Undra vilka produkter jag kommer håna och skratta åt om ytterligare tio år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0