100606

Sveriges nationaldag firade vi med att åka till Muskus och kika på en stuga som är till salu. Av ren nyfikenhet, mest. Fint läge men kass stuga. Inget för oss. Helt ärligt är vi ju inte i något större behov av stuga just nu. Men i framtiden vill jag ha något eget där. Och det finns självklart några intressanta ställen, men de behåller jag för mig själv. Tyvärr verkar det som att halva befolkningen vill ha en plätt runt sjöarna där. Why? Kan inte massorna söka sig till andra vattendrag? Borde inte de som är född i omnejden ha förköpsrätt? Jo. Det röstar jag för.

Efter stugvisningen drog vi vidare till Olle, Lisa och charmtrollet Maja. Pappa var också på plats. Vi fikade och bytte meningar. Tog sedan ett varv runt sjöarna med guidning av far. Det är alltid lika roligt.

Glömde nästan. 08.30 hade vi frukostgäster i form av Emil och Maria. Vi bjöd på gårdagens smörgåstårta och åt tillsammans med Paul Anka i bakgrunden. Lite jazz, lite stämning, lite hotellkänsla. En bra på helgens sista dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0