100731

Huset är halvklart. Ena gavlen och ena långsidan är klart. Nu är de inne på gavel nummer två. För den som inte har kört förbi vår pärla kan jag informera om att skillnaden blir gigantisk. Före och efter. Helt galet. Dels på utsidan med ny panel, några nya fönster och färg. Men insidan. Nötterna som byggde detta hus 1949 kan inte ha haft alla flingor i paketet. Under de senaste två veckorna som bygget har hållit på, har det upptäckts ett och annat. Som att det inte funnits spån i vissa fack. Nu menar jag att spånet trycks ihop. Nej. Ta mig på orden. Det har varit tomt. Tomt. Ingen isolering alls. Inte undra på att det har dragit nordanvind under vintermånaderna. Fattiga stackare. Några fönster har varit drevade med kartong och papper. Hmm. Energisparande så det förslår. Och när andra gavlen revs hittades ett fönster. Mycket gammalt. Som bara byggts igen med glas och rubbet. Jag måste säga att detta projekt är verkligen behövligt. Det känns rikigt bra att få ett kvitto på det! Det är underbart att vakna på morgonen och höra spikpistolen. Då vet man att det händer grejer. Me like!


Kommentarer
Postat av: agneta

Jag måste bara få säga att jag tappade hakan av denna berättelse. Hur kan man bygga in ett fönster så, kartonger och inget spån. Vad ni kommer att få billigare energikostnad. Slippa draget genom väggar och fönster. Tur att ni började med den renoveringen. Kram till er och pussa Levi från farmor.

2010-07-31 @ 22:29:41
Postat av: ~ HANNA - Med ett leende på läpparna..

Godmorgon, vad ska du hitta på idag då? :)

2010-08-01 @ 10:23:34
URL: http://hhannas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0