100719

Minisemestern i Moskosel har jag ju glömt att dokumentera. Bortsett från vädret och Johans nacke var det härliga dagar. Jag blev nostalgisk som bara den när jag gick till servicehuset, duschade med en femma och fyllde dricksvatten i en plastdunk. Plötsligt kände jag mig som åtta år, på husvagnssemester med familjen och en hel drös av kulturella sevärdheter att bocka av under soliga och intensiva veckor. Härligt. Inte för att jag känner behov av en husvagn, verkligen inte. Och Johan är ingen husvagnsprofil, även om vi har likadana wct-jackor. Hur som haver. Stugan vi hyrde hade kanonbra läge. Max tre steg till vattnet. Inte dålig utsikt alls! Vi åt god mat (rekommenderar verkligen Sunes rökta fjällröding), fick en mycket informativ sightseeing i samhället och träffade Johans päron. Levi hade kvalitetstid med farmor och farmar och jag och Johan kikade på utlandsresor. En av dagarna drog jag och svärmor til Arvidsjaur och A-Färg och Tapet. Ett måste för den som är intresserad av kitsch, plast och färgglada skapelser. Och fina barnkläder. Nu var jag främst sugen på The Tiny Suit, men tyvärr fanns den inte i rätt storlek. Hade ju suttit som en smäck till bröllopet! Till Levi, alltså. Men. Det är ju alltid roligt att fynda, så jag gick ut ur butiken några plagg rikare och många pengar fattigare. Nåväl, fina dagar, skönt att komma bort!


Kommentarer
Postat av: agneta

Tack för några trevliga dagar med er. Att få vara med er och Levi var så roligt och minnesvärt. Att få pussa och gosa med Levi var så mysigt, dessutom fick jag ge honom flaska, se på honom och riktigt rå om honom. Han växer så det knakar och så fick han en liten tand när ni var här. Känner mig som en nöjd farmor, som fick rå om Levimannen. Tack och kram.

2010-07-20 @ 14:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0