100714

För några dagar sedan passerade Levi fem månader. Fem månader! Jag är så glad att Johan för tillfället är föräldraledig och får vara med och ta del av alla framsteg. För faktum är att det händer nya saker nästan varje dag! Levi kan nu sitta själv korta stunder men har alltid kuddar eller oss som sarg. Ibland känner jag mig som Ravelli när jag tvingas göra räddningar åt både höger och vänster. Och inte nog med det. I slutet av förra veckan kom Johan hem med en gåstol. Sockergrynet förstod direkt att gåstolen var ett fordon och tog sig genom vardagsrummet och fram till soffan där jag lockade likt en saltsten till en älg med vitaminbrist. Alltså, manji använde sina knubbiga spiror till ben och pinnade på. Nu gick det inte på någon rekordtid som kan ge Usain Bolt konkurrens, men det är ju mindre viktigt. Heja, heja! En annan sak som också har förändrats är Levis sovmönster. Han har ju alltid sovit bra på nätterna men ändå vaknar för att tanka en eller två gånger. Men inte nu längre! Nej, nu somnar han ungefär samtidigt som sista nyhetssändningen innan midnatt och sover fram till morgonkvisten. Underbart! Så har han gjort nu i snart två veckor, så jag tycker jag har rätt att säga att världens åttonde underverk har fått en fin rutin. Och till sist. En liten vit diamant gror i den undre rabatten. Ja, första tanden har snart spruckit fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0