100220

Och på tal om OS, igen. Jag har gjort några iakttagelser. Är det bara jag eller låter det inte som att speakern uttalar hockeyspelaren Mats Zuccarello Aasens namn som sukralos, alltså kalorifritt konstgjort sötningsmedel? Nåväl. Under damernas super-G såg jag att delar av kungafamiljen var på plats. Drottning Silivia i vit mössa. Svår att undgå. Och prins Carl Philip satt bredvid skridskomästaren Tomas Gustafson. Nu till det intressanta. Carl Philip hade med sig ett megaobjektiv till sin, säkert svindyra kamera. Jag är ett fan av kungligheter, men snälla prins, överlåt fotograferandet till SVT eller låt någon hovdam sköta markarbetet. Vidare tycker jag att backhoppning är dystert och att rodel, bob och andra glidgrenar inte är befogat medaljer på OS-nivå.

Under tiden vi kikar på dessa underhållande vinterspel, kikar vi också på Emils körning i staterna. Nyss benämndes Emil av speakern som The super Swede of speed. Inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0