100207

Jag kan inte med ord beskriva de senaste dygnens upplevelser. En förväntan som byggts upp under nio månader får plötsligt ett resultat. Ett svar. Världens vackraste människa. Krut! När vår miniatyr väl bestämde sig för att komma ut gick det i ett rasande tempo. Mammaarvet... Under klockning av värkar (tack, varktimer.se), halvpanik och förvirran glömde jag publicera sista inlägget. Så håll till godo, även om det redan är historia.

Prisa Gud! Graviditetsåterbäringen är här! Inte i from av ett neonfärgat kuvert med obegripligt innehåll, nej, värkar och smärta! Krut verkar ha bestämt sig för tekning. Jag på ena planhalvan, värkarna på den andra och Krut är pucken själv. Johan är min personliga coach och befinner sig utanför isen med strategiplan, vattenflaska och peptalk. Återstår att se ställningen efter de tre perioderna. Förlängning? Straff? Återkommer med information när matchen är slut. Nu ska jag snöra skidskorna. Hårt. Stanley cup-bucklan i sikte!

Sammanfattningsvis kan jag bara meddela att den pigge blåögde skapelsen med brunsvart kalufs som föddes 100205 kl. 04.28 är det absolut bästa som har hänt oss. 3 600 g, 54 cm lång. Den vackraste i världen. Vår son.


Kommentarer
Postat av: Sara

GRATTIS till det lilla underverket!!!

Kramar från oss i Arvidsjaur.

2010-02-07 @ 21:46:36
Postat av: Anna

Sara, kom hit får ni glutta, han är värd varenda mil... :)

2010-02-07 @ 21:47:08
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mattias gjorde utskrifter på fotopapper av bilderna med Ella och Krut, Ella sover med dem bredvid huvudkudden...

2010-02-07 @ 21:59:18
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: ylva

Ett stort grattis till er, nu väntar många spännande och händelserika år ta tillvara på dem, dom går så otroligt fort. Hoppas att allt är väl med er och lycka till med den lille!

2010-02-07 @ 22:16:48
Postat av: Agneta Olofsson

Så vacker liten kille, perfekt gjord. Det gjorde ni bra Anna och Johan. En unik liten kille. Farmor längtar efter att få hålla och lukta på underverket. Det är alltid fantastiskt att få barnbarn. Älskar detta barnbarn, kram till er alla.

2010-02-08 @ 11:21:14
Postat av: Hanna

Stort grattis till eran efterlängtade skatt!! Bra jobbat, den där "bucklan" blir svår att klå!!

2010-02-08 @ 12:22:21
URL: http://hannasandman.blogspot.com
Postat av: Linda

Underbart, Anna! Skrattar gott åt din beskrivning av förlossningsstarten. Skulle faktiskt kunna användas i föräldrautbildningen;)

Men slutklämmen är ändå bäst för nu är han äntligen här - och visst var han värd att väntas på?!

Många varma kramar till er!

2010-02-08 @ 22:13:53
Postat av: Madelene

Grattis än en gång! Sedan är jag djupt imponerad av att du kunde skriva ett sådant kreativt och fantasifullt inlägg under ditt värkarbete. Otroligt!! Jag skulle knappt ha kunnat stava till mitt eget namn. Inte illa!!

Kram/Madelene

2010-02-09 @ 08:25:54
URL: http://valleria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0