101210

Jag är så nöjd! För två helger sedan fotades Levi hos Viktoria. Klädd i kanelbullemönstrad body, mörka jeans och hängseln gjorde han succé. Barfota, med rufsigt hår och en kanelbulle i hand. Igår hämtade jag alla bilder. De spreds ut på köksbordet och inspektionen slutade med att jag och Johan förundrades över vår perfekta son. Julklappar, check!

På tal om julklappar så är alla nu inhandlade. Och inslagna! Jag har en idiotisk fix idé som innebär att jag måste slå in alla klappar i samma papper. Så långt det går. År 2010 till ära är det vita prickar på röd botten och lila snören som gäller. Till det enkla etiketter med bomullssnöre. Rätt simpelt. För några år sedan var det värre. Då var det naturfärgat papper och grönt krusidull toppat med bruna etiketter med bokmärkestomtar. Till det ett rött sigill. Monster! Jag brände mig en och annan gång... Så årets modell känns egentligen inte så betungande. Väntar nu bara på de två sista julisarna som borde levereras under nästa vecka. Och så ska jag slå in de sista, allra finaste. Men de behöver kompletteras med ett inköp. Så. Jag är nästan klar! Skönt!


Kommentarer
Postat av: Lakritstomten

Jag kör på guld och rött.

2010-12-10 @ 18:23:40
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Cillan

Jag har 4 olika, men väldigt enkla. Svart bakgrund med vita snöflingor, silver, rött med vita konturer som pepparkaksformar och det absolut finaste, rött med vita prickar. Till detta är det vita snören.

Andreas tyckte vi skulle slå in några klappar på Barnens Hus. Jag sa inte så mycket, höll bara upp mina två rullar med papper och gick ut.

2010-12-10 @ 18:43:56
URL: http://cecilia.filosoferar.se
Postat av: Anna

Finfint! Ser fram emot alla paket, även om de inte är till mig själv! Roligt att ge till alla kids!

2010-12-10 @ 18:48:12
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Farmor

Jaha, så då till lilla farmor. Helt vanliga tomte- och väldigt julbetonade papper med röda snören. Kanske lite simpelt, men jag kan ju inte kasta bort alla rullar från tidigare år. Men jag ser oxå fram emot att se era fina klappar och barnens lyriska blick när tomten kommer. Jag är inte klar med klapparna men jag har börjat, och det känns bra.

2010-12-10 @ 19:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0