100831

Jag måste hylla Försäkringskassan. Faktiskt. Innan jag började ta ut dagar på Levi var jag inställd på att detta väsen skulle fightas med mig i varje fråga. Dra allt till sitt yttersta och göra en kamp av minsta lilla. Där bedrog jag mig. Fett. Allt har fungerat utan problem. Helt underbart. Tidigare i veckan insåg jag att jag begärt föräldrapenning på fel dag. Anledningen stavas älgjakt och stugvistelse i en lång och sammanhängande tid. Jag och Johan hade missat och jag ansökt om fel dag. Så jag slog en pling till Sveriges skyddsnät och möttes av en mekanisk röst som bad mig återkomma eftersom kön var i stil med en längre pilgrimsvandring. Så jag skickade ett mail med min fråga och väntade. Och väntade. Idag ringde Maud. En trevlig och rapp röst som informerade Du har alltid tagit ut tisdagar och onsdagar. Nu har jag ändrat till måndag och tisdag den specifika veckan och raderat onsdag. Maud. Tack! Nu är problemet löst och vi har nästan två veckors ledighet att se fram emot. Tillsammans. Toll!


Kommentarer
Postat av: Kritan

Jag har oxå varit inställd på att få fajtas med FK, men än så länge har det inte varit några problem för mej heller :) Så fel man kan ha...ibland ;)

2010-09-01 @ 10:49:36
URL: http://kritsky.blogg.se/
Postat av: Farmor

Ja, där ser man, trevligt att dom är mänskliga också. Härligt att vi får ha er här i byn ett par veckor. Ärligt talat, jag får gossas med Levi ofta.Farmors kille<3

2010-09-02 @ 16:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0