100810

Såhär i slutet av sommaren är det ju massor av händelser som jag har glömt. Som att jag för några veckor sedan för första gången i mitt liv plockade hjortron. Med mina vapendragare Assar och Adela. Trodde turen skulle bjuda på klarblå himmel, fågelkvitter och ett orange hav vid fotknölarna. Men. Lätt duggregn, myggsurr och spridda sjöar av de vackra och goda bären. Helt ok. Ska absolut göra om det nästa år!

Hundberget har vi knatat upp för två gånger under sommaren. På otränade ben med Levi i bärselen. Jobbigt men helt klart värt mödan! Däremot är han nästan på gränsen till stor för selen så jag tror att den snart hamnar till sin rätta ägare på andra sidan järnvägsspåret. Vi har grillar korv och pinnbröd, ätit glass och jordgubbar och hjortron. Skrattat, surrat och strirrat in i eldens flammor tillsammans med fina vänner. Vi har grillat gott kött, hunnit med en kräftskiva och surströmming. Lyssnat på Sommarkyrkan, druckit litervis med kaffe och hemmagjord saft. Fått främmande av nära och kära och försökt hälsa på folk. Men bara hunnit med en bråkdel. Men å andra sidan är en bråkdel bättre än ingenting!


Kommentarer
Postat av: agneta

Det bästa av allt, tycker vi, är att ni kom och bodde i stuga i Moskosel utmed oss. Tack för dom trevliga dagarna.

2010-08-10 @ 17:03:26
Postat av: Johanna

Som sagt, jag äger även en Haglöfs bärsele för större barn men den är spårlöst försvunnen. Måste ha lånat ut den till nån... Jag ska undersöka för den är jättehärlig att bara kotten i.

2010-08-10 @ 22:12:30
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Sväris, tack själv! Roliga dagar! Svägis, do so! Kan behövas för fler promenader!

2010-08-10 @ 23:29:13
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0