100809

I lördags var vi på Nolia. Jag gillar mässor. Jag gillar att besöka mässor och jag gillar att jobba på mässor. Nåväl. Solen värmde en hel del. Lägg på det ett ganska stort antal besökare. Summan av kardemumman är en rätt hög kroppstemperatur och trängsel. Jag som tidigare idiotförklarat familjer som släpat med ungar till folktäta tillställningar trängdes nu själv med barnvagnen och krockade med diverse fötter. Vi var på området i ungefär fyra timmar. Jag köpte en tidning för en halv femtiolapp. Utöver det käkade vi souvas, fikade belgiska våfflor med sylt och grädde, drack förvånadsvärt gott kaffe och klunkade litervis med svalkande vatten. Dyrt. Och ändå kom jag bara hem med en tidning. Märkligt. Ett tips om någon ska dit. Parkera inne i stan! Vi var dumma nog att parkera inne på området vilket resulterade i att vi var halvvägs till Norrfjärden innan en neonklädd man lotsade oss fram till en ledig plats. Ganska ovärt.

Innan Nolia svängde vi förresten förbi Barnens Hus. Målet var att inhandla en dregellapp eftersom alla dagen till ära befann sig i tvättkorgen. Ut ur butiken kom vi med flera salivuppsamlare, en spegel att ha i bilen för att kunna se Levi (som sitter i baksätet) och en ny fin bilstol. Sockerbetan har snart vuxit ut den första, så inom kort har han en rejäl och stadig tron. Men det är klart. Det krävs ju för en kunglighet. Dregellapp. Fattiglapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0