090919

Pratade med bror Olle på förmiddagen och han meddelade stolt att han skjutit en ko. Nu är han en erkänd Berggrenare tack vare sin pricksäkerhet. Grattis!

Här i Pilträsk går älgjakten inte bra alls. Tror de flesta i laget har sett älg, men dock är ingen skjuten. Än. Till och med jag har sett liv i skogen. Dock på långt håll, det enda jag registrerade var kött och fyra ben. Men den som väntar på något gott... Idag har ingen i stugan jagat alls, istället har killarna isolerat avloppsröret. Tror jag. Jag är ju som bekant inte så bra på skillnaden mellan rör, slang och trådar.

Morgonen har i övrigt bjudit på mys, frukost, färdigrensade bär (tack, Adela), kaffe och apelsinkrokant. Nu börjar jag bli mättad på stuglivet och längtar faktiskt hem till civilisationen. Dock får vi nog besök ikväll i form av Olle, Lisa och Maja och Emil och Maria. Trevligt. Jag längar efter sällskap.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååå nu började jag längta till stugan... Skit att man sitter fast här på bygget... Hälsa The Kate, The Gate och The Snake. Och knuffa tillbaka lite på the Krut. Ha det bra, Skate!

2009-09-19 @ 19:09:27
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0