090908

Måste bara dela med mig av lite information som jag hittat eftersom det under kryssningen dök upp en fråga. Nämligen, var rastas djur som åker med fartyg? Här kommer några enkla föreskrifter som jag delar med mig om det är så att någon fler än jag har funderat på detta världsproblem.

 

Sällskapsdjur får bara tas med på ruttresor. Hundars och katters resor ska bokas och betalas, endast synskadades ledhundar reser gratis. Pris för hund och katt, Helsingfors/Åbo–Mariehamn–Stockholm ligger på 12 euro per väg. Hundar får bara rastas på ytterdäck och måste då alltid vara kopplade till en ledsagare. I de fall då det kan finnas risk för oberäkneligt beteende hos hunden bör munkorg för djuret användas då det är i närheten av medpassagerare. Vid transport av hundar, katter och illrar mellan Finland, Sverige och Estland måste ett sällskapsdjurpass medföras.

 

Undra om det också finns flytvästar till fyrbenta djur vid en evakuering? Humor. Alla män, ta ett steg tillbaka! Hjälp kvinnor, barn och djur först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0