091129

Nu är vi hemma igen efter en hel helg i stugan. Vi har ätit som aldrig full, jag har inte känt minsta hunger en enda gång. Menyn har bestått av julbord, smörgåstårta och prinsesstårta. Inte vidare trist, med andra ord. Tack, Adela! Längtar redan till julafton och nästa bord. Mums! Som vanligt har vi skrattat och roat oss på varandras bekostnad. Det är kul. Särskilt för ormviskaren Cillan, som förresten fyller 25 år idag. Grattis!

Stugan ger mig dock lite dåligt samvete eftersom det finns oräkneliga projekt som borde tas tag i. Allt från att måla klart knutar, foder och underspikning på utsidan, till att fixa klart i toaletterna, tapetsera i vardagsrummet och slutföra köket med fina luckor och ett helt innertak. Som att inte det vore nog så är hela trappen klädd i en tragisk filtmatta som ska väck och väggarna i hallen bör färdigställas. Pust. Hade jag en stor plånbok skulle jag när detta är klart, ringa Handplockat och be butiken att omgående leverera några släpvagnar med inredning. Då vore det någolunda färdigställt och jag skulle kunna vara i stugan utan dåligt samvete och hela gården skulle osa Bullerbyn. Men vi är inte rikigt där. Än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0