091129

En diskett. Är det något som existerar idag? Kommer ihåg hur jag sparade skolarbeten och diverse annat tjafs på dessa tunna CD-fodralstora produkter som efter lite knorrande visade sig ha lagrat information. Och det rymdes inte mycket. När jag sist använde en diskett har jag inget minne av, alltså borde det betyda att det var rätt länge sedan.

Så till min fråga och iakttagande. Hur kan det komma sig att Windows, trots övergången till skivor och diskettens frånvaro i datavärlden, fortfarande har just en diskett som symbol för att spara? Är inte det rätt dåligt? En liten uppdatering på symbolfronten vore minsann på plats!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hejsan! Jag håller med, är kul med någon man känner igen. Som man kan surra med! Ja, nu är det upptvättat babykläder & inhandlat lite nytt. Är alltid kul! Jag är lite av en ordnings människa, så jag gillar att ha allt fixat & klart. Och så är det ju så kul! Vad blir det för tapeter till eran lilla knodd? Få se vad det blir att snacka om på torsdag, om man blir lika skrämd denna gång. Nä, det ska nog gå bra. Ha det så bra & så hörs vi på torsdag. / Lina

2009-11-30 @ 14:59:18
URL: http://welcometome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0