091125

Pepparkakor hör ju julen till. Så även pepparkakshus. Husprojektet har jag inte börjat med än, det brukar jag ta tag i runt mitten av december. Oftast slutar det med andra gadens brännskador på händerna, superlim, godis som rasar efter taket och rinnande kristyr som bildar plumpar runt fönsterfodren.

Åter till pepparkakorna. De bakar jag aldrig själv eftersom jag ser det som ren vinst att köpa färdigpaketerade snygga spröda hjärtan istället för att smutsa ned hela köket och det hela slutar med två plåtar brända historier som varken är spröda eller snygga. Eller förpackade.

För att göra en lång och osammanhängande historia kort, så har jag och Ulrike idag handlat 125 pepparkaksburkar. I arbetssyfte, naturligtvis. Jag kan bara meddela att det är en modern kombis fulla bagageutrymme. Förstår någon vidden av detta? Det är alltså pepparkakor som kan göda en hela bygd i decennier. Ingen röd tråd i detta inlägg. Men en massa pepparkakstugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0