091119

Igår hade Ångsågen i Piteå ett event med sina byggkunder så jag och Ulrike jobbade där hela eftermiddagen och kvällen. Massor med människor, flest äldre herrar med stor portion humor och sinne för mat och dryck. En grymt trevlig tillställning i en grymt trevlig butik. Som tjej har man klar fördel i byggbranschen. Irriterande att det är på det viset, men faktum är att vi får betydligt mer tid och uppmärksamhet från kunderna. Hård jargong och vassa skämt studsar mellan väggarna, så det gäller att stå på sig och visa att man minsann är med i matchen. Men det är härligt! Extra skoj var att jag fick en hel låda från Essve full i skruv med mig hem. Gav den till Johan som blev lycklig och glad. Tack för den, Birger!

Idag har jag stått själv i butiken tillsammans med flera andra leverantörer. Betydligt lugnare jämfört med igår, men det är ändå tröttsamt att ständigt vara alert. Resultatet är att jag är trött. Trött med stora bokstäver och utropstecken. Funderar starkt på att svänga ihop lite kvällsfika, ta en dusch och hoppa i säng. Tror jag gör så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0