091116

Blev ingen utstyrsel á la Leila idag, insåg att jag saknade ungefär alla ingredienser och inte hade bil. Och nu när det är snorhalt ute håller jag mig helst inomhus. Känns lite övermäktigt att dra på sig en trasig lårbenshals för att få en burk med julgodis ur världen.

Istället har jag plockat här hemma, dammtorkat, vattnat våra stackars blommor, dammsugit och gjort lite fräscht. Alltid roligare att komma hem om det känns lite städat. Använde mitt senaste rengöringsmedel från Dollarstore som jag trodde skulle lukta himelskt. Eller hur. Det stank äcklig parfym, en tung stark doft. Urk. Otroligt störigt när förpackningar lovar guld och gröna skogar men istället är fyllda med överblivna sekundaröror med redan utgånget bäst-före-datum. Men. När rengöringsmedlet inte gör sitt blir det liksom mer legitimt att köpa ljus för en dyrare slant. Därför ser fram emot ljuspartyt hos svägerska Johanna! Vem vill att det ska lukta gammal farbror i ett rent hus när det istället kan dofta päron och champagne? Förstod väl det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0