091116

Tänker klä mig i pastell, rutigt förkläde och mitt finaste leende och leka Leila när jag kommer hem. Helt enkelt vara lite huslig och slänga ihop lite Rocky Roads. Snabbt, enkelt och fantastiskt gott. Rekommenderas till alla förutom nötallergiker.

600 g mörk kvalitetschoklad 70 % (överskattat, vanlig blockchoklad funkar lika bra)
2 påsar dumlekola
2 nävar minimarshmallows
3 dl salta jordnötter

Smält chokladen på låg värme i vattenbad. Blanda samtliga ingredienser. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger. Frys in i en fin burk, själv har jag införskaffat TRIPP från IKEA. Innebär att jag har två sorter till att tillverka innan alla är fulla! Claro!


Kommentarer
Postat av: The Skate

Mmmmm så gott!!

2009-11-16 @ 19:52:35
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0