091111

Har glömt betygsätt varmvattenbadet som jag var på i måndags. Jag ger det fem snäckskal av fem möjliga. Helt underbart! Kände mig som Nemo i ett korallrev; liten, smidig och söt (jämfört med många andra fiskvarianter i olika storlekar och utförande). Tyngdlös och snabb. Min självbild förändrades dock drastiskt när jag entrade torra land och insåg att min Nemofigur övergått till en av krabbtrålarna i Deadliest Catch. Typiskt.

Den trevliga sjukgymnasten visade mig olika övningar och allt utfördes med ljuv musik i bakgrunden. Otroligt rogivande och skönt för kroppen. Jag ser med glädje fram emot kommande tisdag när jag ska i plurret igen. Längtar!

En parentes är att samtalen i bassängen bestod av muskel- och ledvärksbekymmer, massagetider, huruvida Miljöpartiets Peter Eriksson kör bil eller inte, samt det varierande bensinpriserna på byns mackar. Rätt intressant. Vi människor är olika, både till kropp och sinne.


Kommentarer
Postat av: Linda

Alltid lika underhållande att läsa dina målande beskrivningar. Jag såg allt framför mig, men i mitt huvud hade du också en sån där badmössa med utstående blommor på! I många glada färger!

2009-11-15 @ 21:42:29
Postat av: Anna

Ulrike lurade mig nästan att jag var tvungen att bära en ful mössa, precis som du säger. Skönt att det inte var ett tvång. Precis när jag badat klart kom dock en kvinna som i sin ungdom varit Lilla My men som nu förändrats till den äldre versionen av figuren. Hon hade en turkos dräkt och en mössa från Speedo. Då höll jag på att skratta på mig inombords...

2009-11-16 @ 12:53:30
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0