091109

Mors! Sitter vid köksbordet och har just avnjutit en enklare frukost. Inga hotelldimensioner en måndag. Började morgonen med en liten minipromenad i dimman efter att ha parkerat pappas bil och ett besök på Shell.

Om 35 minuter är det nedsläpp och varmvattenbad. Längtar! Efter det bär det av hemåt en sväng för att strax efteråt köra kosan vidare mot jobbet. En kort arbetsdag, alltså. Inte mig emot. Förresten har jag räknat ut att jag, förutom just denna arbetsdag, endast har 32 dagar kvar på jobbet. 32 dagar minus vissa dagar när jag måste sluta tidigare för MCV-besök, bad och diverse andra saker. Min tanke är allså att jobba fram till jul, jobba några av mellandagarna (inte klart hur många) och efter det, vara ledig en lång, lång tid framöver. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar! Inte för att jag tror att det är soft att vara föräldraledig, men jag ser fram emot ett miljöombyte. Från tegelkomplexet i Öjebyn till frihet i Älvsbyn. Lite känsla av Prison Break. Underbart.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej anna ! vars jobbar du ?? /Lisa

2009-11-10 @ 14:54:04
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0