091108

Nu har jag och Johan äntligen kommit överens när det gäller byte av fönster. Jag har röstat för att byta allihop till sommaren när huset ändå ska extraisoleras och få ny panel. Min starkaste trumf för detta har varit att vi liksom ändå håller på med fasaden. Inte så bra belägg egentligen. Johans har inte haft samma åsikt och hans förslag har varit att behålla de förskräckliga 70-talsrutorna men byta ut de dragiga eländena i toaletten, skrubben och trappen eftersom de är betydligt äldre än de övriga. Hans trumf har varit att det är hiskeligt dyrt med nya fönster till hela huset. Vilket han tyvärr har alldeles rätt i.

Jag vägrar i sten att måla alla fönster vita. Bara jag tänker på projektet så får jag mjälthugg och avdomningar i penselhanden. Dessutom vet jag att det kommer att bli dåligt, det kan jag räkna ut på förhand. Och mitt humör vill jag inte ens tänka på. Så, därför har vi gått halva vägen var. Vi har kommit fram till att vi byter alla fönster på övervåningen, tar bort balkongen och ersätter med ett glasparti, samt byter de som är äldst på nedervåningen. Totalt sex fönster. Och jag står ut med de mörkbruna fönsterstommar som är kvar till dess nedervåningen får sig en rejäl make over. Jippi! Känns som seger! Bara hoppas att vi inte ändrar oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0